dreams are coming true?

"Förlorar du modet i nödens stund, har du också förlorat din kraft".
Bibliska ordspråk är nog det finaste som finns. sånna budskap,
sån lycka, glädje. det finns knappt ord,  jag älskar dom.


det har snart gått ett år sedan olyckan, jag lider fortfarande av en himla smärta, går på starka tabletter som gör att jag blir helt snurrig, ser rosa elefanter och hör massa ekon. Jag går till träningen med en klump i magen, ser alla träna, ser alla skratta och lyckas, men jag får inte, jag får inte ens försöka längre! Att träna barnen är min räddning, att se att dom gör det jobbigaste, inte ger upp, utan dom gör det, för min skull. Det är lycka för mig nu. Det gäller att hitta sin grej. Jag fick reda på i måndags att jag inte får spela gitarr längre, jag grät, hos min nya sjukgymnast, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Nu när jag väl hade hittat ngt att "ersätta" träningen med, så gick det också i tusen bitar.. eller inte riktigt, bara 500 ^^ jag får spela med fel hand. Nerverna som går från fingrarna i vänster hand går upp i nacken, och retar en kota där, därför är det farligt. Nya besked, och det ända jag gör är, biter ihop, ser nya möjligheter, och förtränger det som är jobbigt. Jag älskar mitt liv, mer än allt annat, det gör jag. och jag lever det verkligen, fullt ut, men ibland önskar jag bara att jag fick en andra chans, inte åkt det där åket, inte åkt till simhallen, inte varit i åseda under den tiden. Fast visst, jag träffade anton, som kom att betyda grymt mkt för mig, och marcus var den finaste i min värld just då, fast ibland snurrar dessa tankar. & ibland är det jobbigt. men jag säger det aldrig, för jag vet att det finns folk som har det värre än mig & jag kommer aldrig sluta tro på ett mirakel :)

slutbubblat, grattis till den som läst igenom, jag behövde skriva av mig (: kramar

Kommentarer
Postat av: Elin

Johanna jag blir tårögd när ag läser detta, jag vet själv hur jobbigt det var för mig dom veckorna jag inte kunde göra något fast jag så gärna ville. Fast jag vet att ditt är så grymt mycket svårare. Jag lider med dig det gör jag. Och jag finns för dig, och kommer alltid vara! <3

2009-11-19 @ 22:55:45
URL: http://elinanderssson.blogg.se/
Postat av: Carro

johannaälskling <3 du är fin och du är så otroligt stark! finns ingen som du! jag kommer alltdi finnas här för dig, glöm aldrig det <3

2009-11-20 @ 10:00:31
URL: http://carolineglaans.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag beundrar dig för din styrka så otroligt mycket!! Fortsätt kämpa även fast det är jobbigt, du klarar det. Ha det jättebra!! :) <3

2009-11-20 @ 13:28:35
URL: http://www.rogemyr.se
Postat av: Anonym

tusen tack höörni, jag vet inte vad ja ska säga . men maja, jag lovar att inte ge upp (: kul att du kommenterade, och hoppas att du mår bra, :) <3

2009-11-20 @ 15:04:23
Postat av: Simone

Du är bra

2009-11-21 @ 10:57:49
URL: http://fightwar.devote.se
Postat av: LOUISE

Johanna, jag vet verkligen ingen starkare människa än dig. Du borde få pris för det! <3

2009-11-22 @ 11:28:34
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0