viljan

ett år har snart gått sen olyckan, och det har varit ett år av gråt, vilja och styrka. Jag vill så gärna komma tillbaka till det jag en gång hade.. friidrotten. & även om folk säger att det är omöjligt, även om folk inte tror på mig.. så har jag den tron på mig själv som säger att, j ag ska kunna springa på bana igen. Jag kanske inte får hoppa längd, men under tiden jag hoppade, så slog jag den gränsen jag ville slå, jag satte det rekordet jag ville och jag lyckades med det jag länge drömt om, men jag vill kunna springa igen. Att få vara en stor förebild för friidrottsbarnen jag tränar, är dock något utav det finaste jag varit med om, det ger mig en sån inspiration och en sådan glädje. Att få se dom utvecklas, se dom kämpa & se dom ha kul, det är en otrolig känsla, som jag önskar fler skulle få ha möjlighet att uppleva. Lycka för mig är inte att själv lyckas.. lycka för mig är att se andra lyckas med något de länge kämpat för. (:

remember.. Lev livet, det går inte i repris..
och ibland blir saker inte som man tänkt sig, de blir ännu bättre :) jag älskar att vara tränare, jag älskar att hjälpa andra. det finns en mening med allas liv, meningen med mitt liv, var inte att vara friidrottare.. det finns en större mening, för kom ihåg, det kan finnas nånting stort gömt i det lilla!
det var allt för mig (: nu har jag precis skrivit klart brevet till mitt fina fadderbarn Anisia som jag ska skicka iväg imorgon tillsammans med pennor och färgat papper och massa foton :D hon kommer bli så glad :') 

KRAMAR




Kommentarer
Postat av: marielle

du är verkligen den starkaste och finaste människan jag vet

2010-02-03 @ 22:49:38
URL: http://alltommarielle.devote.se
Postat av: johanna

åh, tack gumman (: och du är den finaste jag vet <3

2010-02-03 @ 22:52:26
Postat av: Martin

Tro är viktigt för dig själv. Den som inte tror kan inte leva sitt liv som den egentligen vill.

Jag tror på dig och vet att jag inte är ensam om det.

2010-02-04 @ 01:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0