dessa få ord som bildar en mening ingen vill höra

" Johanna, jag är ledsen att säga detta,
men jag vill inte ge några falska förhoppningar.
Allt ser mörkt ut , och det enda du kan hoppas på..
är ett mirakel "  -Rolf Elmros (min doktor)

När en tjej som älskar att träna, en tjej som älskar att förbättras, en tjej som älskar att springa till hon ramlar, får höra något sånt här, kan hon inte sluta gråta, hon kan inte kontrollera något alls, allt brister. När en tjej som älskar att hoppas, älskar att kämpa, plötsligt får denna motgång och denna stora motvind mot sig, då finns det snart inget positivt kvar. Tjejen som är med om något sån här, orkar inte mer, orkar inte kämpa, orkar inte le.. Jag är en tjej som precis som denna tjej jag berättade om, varit med om allt detta.. men vet ni? jag är inte som alla andra, jag tänker inte tro på denna doktor, jag tänker inte tro på någon.. den enda jag tror på, är mig! jag SKA klara detta, jag vet det! Jag kan, efter många om och men sluta gråta, jag kan visa mig glad. Innerst inne finns denna oro, denna hemska känslan, men jag kan, och jag tror!

Kommentarer
Postat av: carro

du kommer klara detta johanna,

jag tror på dig och du ska tro på dig själv :)

jag håller tummen varje dag. Sluta inte tro, jag vet att det är svårt men det är värt det <3

2009-08-11 @ 17:35:37
URL: http://carolineglaans.blogg.se/
Postat av: marielle

johannajohannajohanna, du är världens finaste. du är starkare än vad du själv tror & du är min idol. jag tror verkligen på dig vännen! & jag finns för dig, med dig. <3

2009-08-11 @ 17:40:56
Postat av: Tove

Johannalille, Mirakel kan hända! så ge inte upp och sluta inte att hoppas, vi alla håller tummar och tår för dig! <3

2009-08-11 @ 18:47:50
URL: http://mealinn.blogg.se/
Postat av: LOUISE

Johanna, du kommer klara det! Sålänge hoppet finns kvar finns det inget som kan stoppa dig. Du är så stark och du kommer vinna. Vinna över din kropp och vinna över dem som säger att det är över. Kämpa! Jag tror på dig <3

2009-08-11 @ 19:26:21
URL: http://lnyberg.blogg.se/
Postat av: johanna

tack för att ni är så fina ! jag kommer inte ge uppp :)

2009-08-11 @ 19:44:53
Postat av: Erika

Inget kommer någonsin stoppa dig.

Jag har sagt det förut och jag kommer säga det igen, Du är så jävla stark!

2009-08-12 @ 16:06:25
URL: http://erika5cn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0