hur mår du?

ja-a, denna städiga fråga som alltid kommer upp på ett eller
annat sätt. varje msn-konversation, varje sms varje gång man träffas.
& samma svar är det alltid, : Jotack, bara bra :)
även om man helst vill säga : nej, idag är det faktiskt inte så jävla bra.
man är rädd för att berätta, rädd för att andra inte vill lyssna.
jag säger att jag mår dåligt, pga andningen, det gör jag..
men är det ngt annat så håller jag det gärna inom mig,
jag tror ni andra håller med mig. Man vill inte berätta,
vill inte lägga det på någon annan, vill inte göra någon orolig.
den ända jag berättar allt för, det är marcus. han vet allt om mig !
och ibland mår jag dåligt över det, han får gå runt o tänka på
både hans problem , OCH mina. jag har blivit en sån där riktig
tänkare, och vill då berätta allt som snurrar för honom, stackarn egentligen!
men så är det.. tänk om alla hade en sån vän !  & även om han får lyssna
på detta städiga tjatande, så berättar han ändå hur viktig och hur värdefull
jag är, och hur mycket han älskar mig,! det är vänskap!
men iallafall, denna ständdiga fråga, : Hur mår du?
även om man säger att det är bra, så märker dom bästa att det
inte är det. det är det som är så fint med vänner
så det jag ville säga är : Ta vara på era vänner, <3.

nu ska jag duscha, mitt hår är ääääclkigt, (intresseklubben antecknar) ;)
KÄRLEK !

Kommentarer
Postat av: Kim

Väldigt kloka ord Johanna :)

<3

2009-01-25 @ 15:21:22
URL: http://kimek.blogg.se/
Postat av: Carro

du vet att du alltid kan prata med mig, jag lyssnar mer än gärna! <3

2009-01-25 @ 16:13:47
URL: http://carolineglaans.blogg.se/
Postat av: Louise

That´s what friends are for...

2009-01-25 @ 17:21:41
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0