just like kindergarten

en tjej sa en gång till mig : lev livet, det går inte i repris! och jag lovar er att hon hade rätt. man inser att man gjort fel, man inser att man borde gjort saker annorlunda. men då är det försent. man kan inte ändra på misstag, men man kan lära sig utav dom. om jag ska vara ärlig, så var jag en idiot hela 5.an-6.an-7.an, men jag står för det. jag står för allt jag gjorde, står för hur dum jag var, står för att jag inte vågade sätta ner foten och säga nej!

men jag har lärt mig utav det, jag har lärt mig att gå min egen väg, inte göra som alla andra, lärt mig att göra som mitt hjärta vill, inte som alla andra vill! och jag är stolt över det,! jag har lärt mig att vara stark i alla lägen, inte klaga och inte snacka skit. det funkar inte så här i livet!

en sak jag inte har lärt mig, är att ta hand om mig själv! att lyssna på mig själv, veta när jag behöver vara ensam. jag finns alltid för alla vänner, no matter what. men om en sak rasar, så rasar allt, för i mitt huvud snurrar allt möjligt! galet , men sant! 

det jag ville få ut av detta är att man inte ska gräma sig över gamla saker, utan se framåt, jag menar.. man lever bara en gång!  men glöm aldrig det som en gång varit bra, och hata aldrig någon du en gång har älskat. glädj dig åt andras framgångar och tro på dig sjäv. njut av livet, för vi lever i en underbar värld, ta hand om varandra, och skratta, för tro mig, det är det bästa som finns :) lev varje sekund, som om det vore den sista, för livet går trottsallt inte i repris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0