sammanfattning 2009

här kommer sammanfattning från mitt 2009 (: kan bli rätt långt, men ah ;p


året började väl sådär, bråkade med den bästa vännen jag någonsin haft, men det löste sig bara en dag efter "Det ända som skiljer mig från dig är döden"-Marcus Sandqvist. det rullade på, jag tävlade på pallasspelen & det gick riktigt bra, träningen kändes grymt bra :D

jag blev sjuk efter det, åkte till åseda 14 februari & tillbringade där alla mina timmar med mina fina åsedakillar! Andreas,Joel,Anton,Marcus&Sebbe! det blev skridskor, fjant, filmer & skratt! Hälsans hus, 17februari. Något jag adlrig kommer glömma, dagen som förrändrade mitt liv, vände det upp&ner, förstörde men också räddade mitt liv. Olyckan som gjorde att jag inte tränat sen dess, olyckan som förstörde min nacke. Men jag fick en fin vänskap med anton efter det, och han är en kille man aldrig kommer glömma. Han hjälpte mig genom detta.

två veckor efter olyckan, praktiserade jag på Rehablilliteringskliniken! det var det som hjälpte mig mest av allt. Denna veckan, var den mest givande veckan i hela mitt liv. Att se folk som är så otroligt starka, jag fick en ny syn på livet. Jag har inte klagat, en enda gång på att jag mår dåligt, är trött på allt, eller har ont. Jag har bitit ihop, tänkt på desssa underbara människor, deras leenden & fina personligheter. Detta räddade mig.
i mars åkte hannah & jag med tåget till borås, närmare bestämt till sara! vi kollade JSM, skrattade pratade och träffade underbara människor, t.ex martin! som är en utav de finaste människorna jag känner.
det var eart hour, och vi myste hemma hos mig med te & ljus 11 fina vänner,

det blev april, månaden som innehåller träningsläger.. Spanien, även detta året. Jag följde med, trotts att jag helst bara ville vara hemma & gråta. Jag tog mig samman, följde med, och hade grymt roligt med mina fina friidrottare.
farfar fyllde 80 år, vi va på mys tripp med släkten. Fiske,Fika,Skratt& en galet bra dag.

det var klassfester hit & dit, och nöbblefesten var verkligen en hit, sjukt mysigt, och man kan ju inte annat än älska våran klass. volleybollkväll med friidrottarna, myskvällar ute i vårvädret, åh, allt var underbart.
90.orna tog studenten, och det blev många studenfiranden, allt var helt galet, och sedan fick även vi sommarlov :) vilket innebar sommarsimskolan, och joo på riab med hannah. många nya upplevelser, och fina vänner.

åsedadagarna, ojojoj, en galen fest. Träffade där finafina anna förförsta gången , och den tjejen har betytt otroligt mkt för mig under detta året. 7 utav mina fina vänner, hade ngr dagar efter en rikigt mysig kväll uppe på ett tak, med filtar, fika & te! åååhh..

sommaridrottsskolan, tog sedan sin start, 2 helt underbara veckor, med fina ungar & ett glatt ledargäng. vi tillbringade tid på värendsvallen hela dagarna. det blev sedan mycket sol & bad,

och sedan nalkades olsmässan, allt detta prat om denna galna fest, och jaaa. det stämde. Desa två dagar, var heelt underbara! jag träffade killen i mitt liv(trodde jag), på förmiddagen 26juli vid fotbollen.. oj, denna killen kom att betyda otroligt mycket för mig, och vi hade 3 underbara månader tillsammans.. oskar palm, du var otroligt bra (:

jag tillbringade två dagar tillsammans med en fin vän, frida i juli.. mys på deluxe, SM i malmö,& fest hos natta vi och våra spontangrejer är knäppa..  men det var otroligt kul. Gammal vänskap rostar aldrig.. right?

det blev filmkväll hos lina, "the stranger", med många fina tjejkompisar, god mat & massa skratt i augusti . jag mådde otroligt bra hela tiden, det var även karloskar, och allt där var helt underbart :D

skolan började, närmare bestämt, tredje ring ;o oj, snart studenten. men denna hösten har inneburit många studentfester, mycket roligt med ID07, många nya tankar & nya färdigheter. att man aldrig kommer glömma gymnasiet, är något som verkligen stämmer.
jag fick jobb på simskolan, och har nu jobbat där snart ett halvår, fina välförtjänta pengar :D göttt,

jag fyllde sen 18, den 4oktober, och min 18årsdag var helt utöver det vanliga! TACK. jag tillbringade mycket tid med oskar & hade otroligt kul. dock slutade det i en katastrof några dagar senare, då även han visade sig vara som alla andra. men jag är inte arg, han gjorde mig glad. och vi är fortfarande bra vänner! han visade mig kärlek.


den 4.e november tog jag körkort, en sådan frihet, sådan känsla att det knappt går att beskriva :) tiden gick & en månad senare träffade jag den finaste personen jag någonsin kunnat tänka mig. jag var då på julklappsjakten med mina små friidrottsbarn som jag nu tränat i ca ett halvår. dom ger mig hopp & tro.
mina vänner under detta året har betytt allt för mig. ett särskillt tack till Sara, Hannah, Tove, Carro, Simone, Jocke, Martin, Simon & Elin!

marielle.. marielle johansson, den finaste tjejen jag har! den vänskapen som har betytt mest för mig detta året, tjejer jag träffadeför första gången i början av året, och som har kommit att betyda mer och mer för varje dag!

julafton tillbringades med släkten, och sedan på kvällen blev det mys med andreas, joel & jennie, barngeni och masa prat! de killarna är de bästa jag har! <3

mitt nyår var helt underbart, middag hemma hos mig, med 10 vänner, sen fest på söder hos johanna, med finaste mariellan! 12-slaget var otroligt när sara&totte fanns där med mig!

mitt år har varit helt fantastiskt, även om det började i en bubbla med bara gråt, jag lever, och det är huvudsaken :)

Kommentarer
Postat av: marielle

love love love love love!

<3

2010-01-01 @ 21:46:56
URL: http://alltommarielle.devote.se
Postat av: Sara

We love you all, that will never change.

Even if it's hard sometimes it will turn out the way god wants it to be.

As I've said before, we can do anything as long as we're together. <3

And I'm sorry that I can't write in swedish, it's too hard to be that serious at the moment.

2010-01-01 @ 23:13:38
Postat av: johanna

sara, du är otroligt fin vännen, <3 jag älskar dig!

marielle, LOVE! <3 du är bäst!

2010-01-01 @ 23:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0